זה היה הדבר הגדול ביותר ב-App Store הרבה לפני TikTok ואינסטגרם. הגימיק הפשוט לא עשה יותר מאשר חיקוי כוס בירה בהירה, אבל עכשיו יוצר האפליקציה חושף שהטריק הקטן שפיתח בסופו של דבר עשה לו הון, ובשיא הצלחתו הכניס לו יותר מ 20,000 דולר ביום!
היוצר של iBeer, קוסם קשה יום בן 37 בשם סטיב שרתון, התראיין לאחרונה למגזין ״מל״ על מנת להסביר את הסיפור שגרם לו לפתח את האפליקציה, כמו גם כיצד זו עזרה לו להשיג ביטחון כלכלי.
The struggling magician behind the iBeer app was making up to $20K a day in its heydayhttps://t.co/A9u0cOBL6B pic.twitter.com/COKJvJiZqA
— The Verge (@verge) January 25, 2022
שרתון חשף כי הבירה המדומה למעשה קדמה לחנות האפליקציות, כשהיא הופיעה בתחילה כסרטון שבו המשתמשים נאלצו לתזמן את פעולותיהם כך שיתאימו לתנועת הקליפ. הוא העלה סרטון המדגים את הפרויקט ביוטיוב שם הוא צבר במהירות מיליוני צפיות.
זמן לא רב לאחר מכן, פנתה חברת אפל לשרתון, שחיפשה מפתחים ליצור אפליקציות כדי להראות את יכולות האייפון. אז, הוא הקירם את הפרויקט עם חברה חדשה שהוקמה בשם Hottrix והשתמש במד התאוצה המובנה של האייפון, שיכול לעקוב אחר תנועת הטלפון. התוצאה הייתה טריק פשוט ומציאותי שיכול היה להצליח רק בימיו הראשונים של האייפון.
"מד התאוצה מודד כל הזמן את הזווית של הטלפון מול האופק", הוא הסביר, "אז על ידי קשירת הקו בין הנוזל לקצף לאופק, אתה יכול להזיז את הטלפון שלך לכל כיוון וזה נראה כאילו הוא מלא בנוזל״ אמר שרתון.
שרתון גבה 2.99 דולר עבור הגימיק וזה זכה להצלחה מיידית. הקוסם שהפך למפתח אמר שהאפליקציה "הגיעה למקום הראשון בחנות האפליקציות כבר ביום הראשון", הוא גם חשף שהאפליקציה המשיכה להיות הצלחה, ונשארה בראש הטבלאות במשך כמעט שנה.